28 februari 2017

Bezoek Kamerlid John Kersten aan West-Brabant

‘Nummer elluf’ wil leren van de werkvloer
Tweede Kamerlid John Kerstens op bedrijventour in West-Brabant

Zicht krijgen op werk en werkgelegenheid in West-Brabant, meer kennis vergaren over het matchen tussen werkgevers en werknemers. Dat is wat PvdA Tweede Kamerlid John Kerstens gaat doen tijden een tour langs verschillende bedrijven in West-Brabant.

Op woensdag 1 maart start het werkbezoek bij het Havenschap in Moerdijk. Overige bedrijven die worden bezocht zijn DSV Solutions op het bedrijventerrein Moerdijk, grafisch bedrijf Orbit4All te Zevenbergen en het Werkgeversservicepunt in Etten-Leur. Het werkbezoek eindigt bij Orange Solar Power in Roosendaal. Enkele leden van de PvdA Moerdijk en Roosendaal zullen hem vergezellen.

Doel van het werkbezoek is om goed zicht te krijgen op de ontwikkeling van de werkgelegenheid in West-Brabant, waar knelpunten zijn, hoe het aanbod van werknemers overeenkomt met de vraag van werkgevers. Daarom is gekozen voor een logistiek bedrijf, een MKB-er, een bedrijf in nieuwe werkgelegenheid en twee organisaties die werkgelegenheid bevorderen.

John Kerstens is geboren in Zegge en studeerde rechten in Tilburg. Hij is lid van de Tweede Kamer sinds 2012. Daarvoor was hij voorzitter van FNV Bouw en vicevoorzitter van vakcentrale FNV. Hij voelt zich nauw verbonden met West-Brabant. Hij is blij met zijn positie op de PvdA-lijst, ‘nummer elluf’.

“Vooral in deze periode de mooiste plek die ik me als Brabander kan wensen. Ik verdiep ik me graag in de regionale vraagstukken.”

Bedrijfsbezoeken zijn onderdeel van het werk van PvdA-politici in alle vertegenwoordigende functies. Met deze bezoeken, die soms ook stages inhouden, houden de politici contact met de werkvloer en kunnen zij de opgedane ervaringen en kennis gebruiken in hun politieke werk.

Programma 1 maart:
10.00 – 11.15: Havenschap Moerdijk