10. Behouden wat goed is

Etten-Leur heeft een bruisend centrum en een hoog voorzieningenniveau. Wij vinden het belangrijk om de voorzieningen op peil te houden en de gemeentelijke heffingen en belastingen laag.

Behouden van voorzieningen

We moeten ervoor waken dat de voorzieningen die we hebben, behouden blijven voor de toekomst. Cultureel erfgoed bijvoorbeeld, maar ook het culturele aanbod, de sportvoorzieningen en de diverse festiviteiten in het centrum en op de Leur. Daarnaast moeten we het openbaar groen en het buitengebied koesteren.

Evenementen en ondernemers

Het is wat ons betreft een taak van de gemeente om organisatoren van evenementen klantvriendelijk te faciliteren en te zorgen voor een goede bereikbaarheid en een schoon aantrekkelijk openbaar gebied. Een nieuwe rondweg aan de noordkant van Etten-Leur zou wat ons betreft een goede aanvulling zijn op de bereikbaarheid. Leegstand in winkelpanden moeten we zien te voorkomen, zodat het centrum aantrekkelijk blijft voor bezoekers van binnen én buiten de gemeente. Voldoende horecagelegenheden én het optimaal benutten van werkgelegenheid zijn daarnaast van cruciaal belang.

Leefbaar en prettig

Onze openbare ruimte is netjes verzorgd, er zijn volop sportverenigingen en toch zijn de gemeentelijke lasten in Etten-Leur relatief laag. Zo blijft Etten-Leur voor iedereen leefbaar en prettig.

Ga terug