19 november 2023

Samen voor een hoopvolle toekomst

Als we samenwerken en vertrouwen hebben in elkaar, kunnen we heel veel bereiken in Nederland. In het voorwoord van ons verkiezingsprogramma zegt Frans Timmermans: “Alleen op basis van vertrouwen kan onze diverse samenleving een toekomst bouwen waar iedereen zich thuis voelt.”

We herstellen dat vertrouwen door samen de boel weer op de rails te zetten. Door te laten zien dat solidariteit geen loze kreet is, maar dat je op iemand kunt rekenen om je te helpen, als dat nodig is. Dat kan de buurvrouw, maar ook de overheid zijn. De politiek moet hiermee beginnen, door zelf weer vertrouwen te geven aan de burger. Door met respect en begrip te luisteren, en door te laten zien dat het wil helpen en beschermen.

Ons doel is een Nederland waar iedereen zich kan ontwikkelen. Daarvoor moeten we twee dingen doen: zo snel mogelijk de basis herstellen én tegelijk structurele hervormingen in gang zetten. Want als we het anders willen doen, zullen we het ook anders moeten doen. Daarom staat dit programma in het teken van vier thema’s: herstel van vertrouwen, klimaatrechtvaardigheid, bestaanszekerheid en een sterk Europa. Zo werken we aan een hoopvolle toekomst, voor onszelf en voor de generaties na ons. Samen kunnen we dat.

Onze plannen per thema
Onze plannen per regio