9 november 2023

Loop zondag mee in de klimaatmars!

Klimaat is de uitdaging van deze tijd. Daarom vinden wij het belangrijk om met zo veel mogelijk mensen bij de Klimaatmars te zijn aanstaande zondag. Dat willen we, omdat demonstreren helpt. Samen dwingen we af dat klimaatverandering bovenaan de politieke agenda komt, waar het hoort. Die boodschap willen we luid en duidelijk afgeven!

Waarom moeten we de straat op?

• Klimaatverandering bedreigt onze toekomst, die van onze kinderen en kleinkinderen. Als we nu niet in actie komen wordt onze planeet onleefbaar.
  • Het klimaatbeleid moet eerlijker. De vervuilende industrie krijgt nog steeds miljarden aan fossiele subsidies. Dat geld kunnen we veel beter besteden, bijvoorbeeld door huizen op grote schaal te isoleren, te beginnen met sociale huurwoningen. Zo kunnen we allemaal meedoen met de klimaattransitie.
  • Onze natuur is in slechte staat. Slecht voor de dieren, en de mens. De hoeveelheid diersoorten neemt in rap tempo af, en onze mooie natuurgebieden zoals De Veluwe, de Wadden, en de Peel staan onder druk. Als we onze natuur, lucht- en waterkwaliteit willen herstellen moeten we nu in actie komen!

Laat je dus horen en kom naar de Klimaatmars op 12 november in Amsterdam! Zo maken we het klimaat hét thema van de komende verkiezingen.

Samen zorgen we voor een stop op fossiele subsidies, een lagere energierekening, en een eerlijke kans op een toekomst voor mens en dier. Want samen kan het.