10 maart 2022

Een boom voor elke stem is een stem voor elke boom

De laatste dagen zijn we weer volop in Etten-Leur te vinden, waar we honderden bloemzaadjes uitdelen om de gemeente op te fleuren.

Veel van de gesprekken die we op straat voeren, gaan over bezorgdheid en onvrede over het afnemend groen in de wijken. Elke inwoner kent wel een voorbeeld van een boom die werd gekapt, maar waarvoor er geen terug werd geplaatst of slechts een hele kleine. Ook BNDeStem besteedde hier gisteren aandacht aan.

Deze tendens moeten we stoppen. Voor het welbevinden van onze inwoners, maar ook vanwege onze doelstelling om in Etten-Leur een toekomstbestendig klimaatbeleid te voeren. Binnenstedelijk groen is dan cruciaal. Het zorgt onder andere voor waterberging, geluidshinder en verkoeling in de (steeds heter wordende) warme periodes.

Daarom doen we als GroenLinks Partij van de Arbeid een voorstel.
Voor elke stem op GroenLinks Partij van de Arbeid, plaatsen wij na de verkiezingen een (extra) boom in Etten-Leur. Mits we in het college komen natuurlijk, want pas dan kunnen we echt aan de beleidsmatige knoppen draaien. En dat kan alleen wanneer we veel stemmen halen.

Dus, stem voor een boom!