Bijlage kandidatenlijst

Als je belangstelling hebt voor een plaats op de lijst, dan is dit de procedure:

Het inleveren van een kort CV.

Van alle kandidaten hebben we informatie nodig die een goed beeld van je kan vormen.

Alle gegevens blijven in handen van de kandidatencommissie en worden niet verder verspreid. Er bestaat de mogelijkheid dat je je terugtrekt en dan vernietigen we deze data.

Wat verwachten we van je CV?

• Je naam, woonplaats, geboortedatum, telefoonnummer, mailadres
  • Een korte beschrijving wat betreft je politieke ervaring, ook al is die pril of juist erg groot.
  • Een korte opsomming van je studie/ werk/ vrijwilligerswerk.
  • Een voorkeur voor een verkiesbare plaats of juist niet, een mogelijk wethouderschap.
  • Een korte motivatie of visie waarom je dit wil.
  • Eventueel een foto.

Grootte van de CV is maximaal 2 A-4tjes.

Het gesprek met de commissie

Na een uitnodiging ontmoeten we elkaar en houden we een gesprek van een uur.

In dat gesprek maken we kennis en stellen we vragen aan de hand van wat je opgestuurd hebt en wat ter tafel komt. Bereid in ieder geval voor dat je jezelf en je drijfveren presenteert in een korte voorstelling van ongeveer 5 min. Natuurlijk kun je vragen die je hebt in dit gesprek aan de commissie stellen.

Het oefendebat

Je ideeën naar voren brengen, elkaar proberen te overtuigen of te beïnvloeden, dat zijn belangrijke elementen van het politieke handwerk.

In het oefendebat gaan de kandidaten in alle veiligheid met elkaar een debat aan rond aansprekende thema’s die je vooraf en ter plaatse van ons ontvangt.

Hoe luidt bijvoorbeeld je standpunt rond de woningnood of de uitbreiding van Etten-Leur? Hoe neem je het woord, luister je, speel je in op anderen?

Kennisgeving van de lijst

Je krijgt van ons te horen op welke plaats we je gedacht hebben op grond van alle genoemde zaken. Mocht je het daar niet mee eens zijn dan kun je dit kenbaar maken tijdens de algemene ledenvergadering.