Wat wil Clara bereiken?

05 ClaraAls raadslid wil ik me inhoudelijk onder meer inzetten voor een betere positie van het culturele leven in Etten-Leur. De bezuinigingen hebben hier en daar ongehoord hard toegeslagen en het is mijn ervaring dat verbeteringen niet altijd betekenen dat er meer geld bij moet. Het hart van ons culturele leven, de Nieuwe Nobelaer, heeft in de afgelopen jaren een omvangrijke en door de politiek (terecht) geëiste reorganisatie gerealiseerd, wat een prestatie van formaat is. Het wordt de hoogste tijd dat de lokale politiek zich aan haar deel van de afspraak gaat houden: huisvesting onder één dak. Zodat de verschillende onderdelen van de Nieuwe Nobelaer eindelijk onder gezondere omstandigheden aan hun herstel kunnen gaan werken. Want dat wil ik behouden.

Verder wil ik me als raadslid graag gaan richten op communicatie. Om beter zichtbaar te maken wat we als raadsfractie doen en wat we willen. Mensen meer te prikkelen om mee te denken. Zelf als fractie actief meedenken met anderen. Dat is er de laatste jaren bij ingeschoten, wat niemand kwalijk te nemen is. Dit betekent dus het opnieuw in het leven roepen van een nieuwsbrief, beter gebruik van onze website. Maar ook: het organiseren van avonden rond een actueel thema en daarover met elkaar in gesprek gaan. Elkaar meer voeden met ideeën, dat is het idee.