Door op 26 maart 2015

PvdA Doet

Zaterdag 21 maart hebben we met de PvdA-fractie en het bestuur meegedaan met NL Doet.
Op 20 en 21 maart kon iedereen die dat wilde zich aanmelden om een dagje vrijwilligerswerk te verrichten.

Wij zijn naar De Kloostergaard geweest. Een ouderenvoorziening waar mensen op leeftijd met verschillende behoeftes opgevangen en verzorgd worden.
Er zijn diverse ouderen die daar samen met hun partner wonen en mantelzorg bieden. Een goed voorbeeld van participatie, alleen noemen zij het nog liefde en betrokkenheid. “Dat doe je gewoon” is de reactie van menig partner die we deze dag een compliment gaven voor het werk dat zij nog verrichtten.
Maar terug naar NL Doet…

Zaterdag ochtend werden wij gelijk aan het werk gezet. Hans en Danny kregen de zogenaamde mannenklussen, dat wil zeggen klusjes waar geduld voor nodig is of waar de dames gewoon geen zin in hadden. Dat werdt dus ijzerdraadjes van de sierroosjes uit elkaar draaien terwijl de overige vrijwilligers mooie broches en schilderijtjes aan het knutselen waren.

Na wat draaien en het op maat snijden van het oase voor de bloemstukjes ging Hans creatief aan de slag en ging met een precisie met de schaar in de weer om papieren hartjes te knippen en begon met de diverse knutselspullen nog wat leuke kadootjes te produceren. Danny mocht bloemen knippen voor de bloemstukken.

May en Joke waren niet te houden in het creatieve proces en de broches, schilderijtjes en bloemstukjes stapelde zich al snel op.

Toen was het tijd om alle cadeaus uit te gaan delen. Met een kar vol broches, schilderijtjes, bloemstukjes en chocolaatjes gingen we de deuren langs om de bewoners te verrassen en zo ons respect te tonen. Voor de mantelzorgers hadden we speciale spreuken in een lijstje, waarop stond hoe bijzonder ze zijn.

De reacties waren erg positief. De grote glimlach op de gezichten van de bewoners en de waardering voor dit kleine gebaar was ontzettend mooi om te zien.

Ook de vrijwilligers werden in het zonnetje gezet. Ze kregen een mooie versiering en de complimenten die ze verdienen.

’s Middags stond er in de centrale hal koffie, thee en allerlei lekkers op de bewoners te wachten voor een gezellig samenzijn.
Dit was zeker een geslaagde NL Doet dag.

Waar ben je naar op zoek?