8 december 2017

Kandidatenlijst PvdA Etten-Leur bekend

In de top vijf van de Etten-Leurse PvdA-kandidatenlijst staan zowel ervaren raadsleden als nieuwe kandidaten. Net als in 2014 is Hans Wierema de lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart.

De nummer 2 op de lijst is May Rijnen, met negentien jaar ervaring een doorgewinterd PvdA-raadslid. Nummer 3 op de lijst wordt bezet door Jeffrey Bakx. Wierema: “Hij is sinds vorig jaar actief als burgerraadslid. Jeffrey is enthousiast en werkt als ambtenaar in het sociale domein. Hij heeft dus veel kennis van zaken.”

Iets betekenen
Arno Mol is de volgende op de lijst. “Hij heeft al eerder raadswerk gedaan en is op dit moment ook actief bij het ondersteunen en adviseren van de PvdA-fractie. Op nummer vijf staat een nieuw gezicht: Marcel van Roekel, docent Levensbeschouwing op een school in Bergen op Zoom. Hij heeft zich kandidaat gesteld voor een functie als raadslid omdat hij graag op deze manier iets voor Etten-Leur wil betekenen.”

Divers team
De PvdA heeft gekozen voor een kandidatenlijst waarin jong, oud, man, vrouw en ervaren en onervaren samenkomen. “Dat vinden we belangrijk, omdat we met een divers samengesteld team ook de hele breedte van Etten-Leur kunnen aanspreken. Al onze kandidaat-raadsleden staan midden in de Etten-Leurse samenleving. Ze leveren ieder op hun eigen manier een bijdrage aan de gemeenschap, bijvoorbeeld door in het bestuur van een sportvereniging te zitten, wilgen te knotten of als vrijwilliger mee te helpen bij de organisatie van de marathon. Stuk voor stuk zijn ze sociaal betrokken.”

Inzet voor iedereen
De PvdA wil zich in de komende vier jaar inzetten voor iedereen in Etten-Leur. “Er zijn veel mensen die het goed hebben en dat moet zeker zo blijven. En de mensen die het minder goed hebben, moeten het beter krijgen. We willen bijvoorbeeld voorkomen dat ouderen vereenzamen en dat jongeren in de problemen raken, omdat ze in armoede opgroeien of omdat ze geen school en ook geen werk hebben. Ook inzetten op duurzaamheid in de hele gemeente is voor ons belangrijk.”

VLNR: Arno Mol, Hans Wierema, May Rijnen, Jeffrey Bakx. Marcel van Roekel ontbreekt op deze groepsfoto – foto Cor Viveen

Waar ben je naar op zoek?